موضوع: "راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران"

فرآیند_تحقّق_هدفهای_اسلامی،

#فرآیند_تحقّق_هدفهای_اسلامی، یک فرآیند طولانی و البته دشواری است. به طور نسبی انسان به آن اهداف نزدیک میشود؛ اما تحقّق آنها، بسیار طولانی است.

1⃣ قدم اوّل که پُرهیجانتر و پُرسروصداتر از همه است، ایجاد #انقلاب_اسلامی است. کار آسانی نبود؛ لیکن این آسانترین است.
2⃣ قدم بعدی، ترتّب #نظام_اسلامی بر انقلاب اسلامی است؛ یعنی ایجاد نظام اسلامی، که گفتیم نظام اسلامی، یعنی هندسه‌ی عمومی جامعه، اسلامی بشود؛ که این هم شد.
3⃣ قدم بعدی - که از اینها دشوارتر است - ایجاد #دولت_اسلامی است. دولت نه به معنای هیأت وزیران؛ یعنی مجموعه‌ی کارگزاران حکومت؛ یعنی من و شما. ما باید به معنای واقعی کلمه، در درون این نظامِ اسلامی، اسلامی شویم. این مشکلتر از مراحل قبلی است. ما مسؤولان باید خود را بسازیم؛
… اگر ما خود را اصلاح کنیم، جامعه اصلاح شده است. پس تشکیل دولت اسلامی، مرحله‌ی سوم است.

4⃣ بعد از این مرحله، مرحله‌ی تلألؤ و تشعشع نظام اسلامی است؛ یعنی مرحله‌ی ایجاد #کشور_اسلامی. اگر این مرحله به وجود آمد، آن‌وقت برای مسلمانهای عالم، الگو و اسوه میشویم: «لتکونوا شهداء علی النّاس» (بقره143). اگر توانستیم این مرحله را به‌سلامت طی کنیم - که از همّت مردان و زنان مؤمن، این چیزها اصلاً بعید نیست -
5⃣ آن‌وقت مرحله‌ی بعدی، ایجاد #دنیای_اسلام است.[ #تمدن_اسلامی]

?بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۰/۰۹/۲۱

 

وظایف دولت اسلامی کوچک شده ی وظایف خدا

وظایف دولت اسلامی کوچک شده ی وظایف خدا

#دولت_اسلامی طبق #اراده_خدا عمل مي كند و با همان هدف ها، جامعه را حركت مي دهد و به همان سويي كه خدا اراده كرده مي رود؛ لذا وظايف او كوچك شده ي وظايف خداست. همان برخوردي را كه خداي متعال با موجودات عالم و انسان ها دارد، حكومت اسلامي همان برخورد را بايد داشته باشد. برخورد بايد پدرانه، محبت آميز و اصلاح گرانه باشد. انسان ها رقيب و دشمن او نيستند. اگر هم در جايي سخت گيري كند، مانند سخت گيري پدر مهربان و باتدبير با فرزند محبوب يا سخت گيري طبيب با بيمار است. همه ي وظايف اسلامي بايد دراين چارچوب قرار گيرد.
#مقام_معظم_رهبری
?روزنامه ي جمهوري اسلامي، 24 /6 /1363

 

حضرت زهرا (س) با تحمل مشکلات مسیر #دولت_سازی را هموار کردند.

حضرت زهرا (س) با تحمل مشکلات مسیر #دولت_سازی را هموار کردند.

?ادعا براین است که تمامی فعالیت های انبیاء و تحمل مشکلات و سختی ها بِلا استثناء در بُعد اجتماعی، جهت گیری و هدفگیری اش به سمت #حاکمیت_دین بوده است و با تدبیر از سوی رهبران الهی و با هدف تحقق #دولت_حق و #اقامه_دين مقدّر شده است.

➖بنابر این صدیقه طاهره(س) دنبال #دولت_مستعجل نبودند، بلکه حضرت دنبال #اقامه_تاریخی حکومت حق هستند که در ظهور و رجعت اتفاق خواهد افتاد.

?حضرت زهرا سلام الله علیها دنبال ارتقاء وجدان بشر هستند و می خواهند ظرفیت بشر را به جایی برسانند که #تحمل_ولایت کفر را نداشته باشد،
به بیان دیگر بشر جز #ولایت_حق، چیزی را تحمل نکند.

➖در این نهضت انتظار، حضرت زهرا سلام الله علیها برای حاکمیت دین نبی اکرم (ص) در عالم و کنار زدن جهل و باز کردن راه #خدا_پرستی به میدان آمدند و با این هدف تحمل بَلا کردند. (إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ)

?بنابر این بشر قرنهاست توسط رهبران الهی برای آن چیزی که در ادبیات قرآنی تمکن و #استخلاف نامیده می شود در حال تربیت شدن است و از آن به #دولت_سازی تعبیر می کنیم .

 

روز شمار انقلاب

روز شمار انقلاب

1 3