موضوع: "سخنان مقام معظم رهبری"

فرآیند_تحقّق_هدفهای_اسلامی،

#فرآیند_تحقّق_هدفهای_اسلامی، یک فرآیند طولانی و البته دشواری است. به طور نسبی انسان به آن اهداف نزدیک میشود؛ اما تحقّق آنها، بسیار طولانی است.

1⃣ قدم اوّل که پُرهیجانتر و پُرسروصداتر از همه است، ایجاد #انقلاب_اسلامی است. کار آسانی نبود؛ لیکن این آسانترین است.
2⃣ قدم بعدی، ترتّب #نظام_اسلامی بر انقلاب اسلامی است؛ یعنی ایجاد نظام اسلامی، که گفتیم نظام اسلامی، یعنی هندسه‌ی عمومی جامعه، اسلامی بشود؛ که این هم شد.
3⃣ قدم بعدی - که از اینها دشوارتر است - ایجاد #دولت_اسلامی است. دولت نه به معنای هیأت وزیران؛ یعنی مجموعه‌ی کارگزاران حکومت؛ یعنی من و شما. ما باید به معنای واقعی کلمه، در درون این نظامِ اسلامی، اسلامی شویم. این مشکلتر از مراحل قبلی است. ما مسؤولان باید خود را بسازیم؛
… اگر ما خود را اصلاح کنیم، جامعه اصلاح شده است. پس تشکیل دولت اسلامی، مرحله‌ی سوم است.

4⃣ بعد از این مرحله، مرحله‌ی تلألؤ و تشعشع نظام اسلامی است؛ یعنی مرحله‌ی ایجاد #کشور_اسلامی. اگر این مرحله به وجود آمد، آن‌وقت برای مسلمانهای عالم، الگو و اسوه میشویم: «لتکونوا شهداء علی النّاس» (بقره143). اگر توانستیم این مرحله را به‌سلامت طی کنیم - که از همّت مردان و زنان مؤمن، این چیزها اصلاً بعید نیست -
5⃣ آن‌وقت مرحله‌ی بعدی، ایجاد #دنیای_اسلام است.[ #تمدن_اسلامی]

?بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۰/۰۹/۲۱

 

وظایف دولت اسلامی کوچک شده ی وظایف خدا

وظایف دولت اسلامی کوچک شده ی وظایف خدا

#دولت_اسلامی طبق #اراده_خدا عمل مي كند و با همان هدف ها، جامعه را حركت مي دهد و به همان سويي كه خدا اراده كرده مي رود؛ لذا وظايف او كوچك شده ي وظايف خداست. همان برخوردي را كه خداي متعال با موجودات عالم و انسان ها دارد، حكومت اسلامي همان برخورد را بايد داشته باشد. برخورد بايد پدرانه، محبت آميز و اصلاح گرانه باشد. انسان ها رقيب و دشمن او نيستند. اگر هم در جايي سخت گيري كند، مانند سخت گيري پدر مهربان و باتدبير با فرزند محبوب يا سخت گيري طبيب با بيمار است. همه ي وظايف اسلامي بايد دراين چارچوب قرار گيرد.
#مقام_معظم_رهبری
?روزنامه ي جمهوري اسلامي، 24 /6 /1363

 

پرهیز از سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی درباره‌ی ریشه‌ی دشمنی آمریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ضرورت پرهیز از سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی و استکبار با ایران اسلامی، «ماهیت و حقیقت انقلاب، و شجاعت و وفاداری ملت و نظام به اهداف و مبانی انقلاب» را علت اصلی این خصومت عمیق و مستمر خواندند و با بیان وظایف مهم «مسئولان و مردم» در این مقطع، تأکید کردند:

ادامه »